Öğretmenler İklim Değişikliğine Karşı Dijital İçerik Oluşturuyor (TÜBİTAK 4005)

by Burak Güngüder | Ara 22, 2024

Günümüzde Web 2.0 Araçları, yenilikçi yöntem ve teknikleri gerçekleştirmek için fırsatlar sunan, öğretmen ve öğrencileri sınıfın dışına çıkararak küresel ölçekte bilgi paylaşımına olanak tanıyan, aktif katılımı ve sosyal etkileşimi destekleyen bir teknoloji olarak eğitimde geniş olanaklar sunmaktadır. Bu teknolojinin eğitimde yaygın ve etkin olarak kullanılabilmesi için Web 2.0 teknolojileri alanında öğretmen yeterliliklerinin artırılması, öğretmenlerin dijital içerik geliştirme bilgi ve becerisine sahip olması gerekmektedir. Çeşitli araştırmalar öğretmenlerde Web.2.0 araçlarını kullanma yetkinliklerinin düşük olduğunu, göstermektedir. Öğretmenler etkili ve kalıcı öğrenmeyi gerçekleştirmek için teknolojik gelişmelere uygun öğrenme araçlarının kullanımını bilmeli ve bunlarla branşlarına uygun içerikler geliştirebilmelidir. Web 2. 0 araçları konusunda eğitim görmüş öğretmenlerin bu araçları kullanma yetkinliklerinin daha ileri düzeyde olduğu saptanmıştır. Günümüzde iklim değişikliği ekonomik, sosyal, çevresel boyutları olan farklı disiplinlerin üzerinde çalıştığı bir problemdir. Birleşmiş Milletler çevre programında eğitim iklim değişikliği sorununun çözümünde bir yöntem olarak hedeflenmiştir. Farklı derslerin programlarında yer verilen iklim değişikliği disiplinler arası bir konudur. Bu çerçevede öğretmenlerin iklim değişikliği konusunda aktif olarak sürece katılacakları, yenilikçi uygulamalara dayalı eğitimler almaları hem disiplinler arası bir konu olan iklim değişikliğine yönelik öğretmenlerin ilgi ve merakını arttıracak, hem de Türkiye’nin bilgi toplumu olma yönündeki hedeflerine katkı sağlayacaktır. Bu proje kapsamında İstanbul’daki Bilim ve Sanat Merkezi’nde görev yapan farklı branşlardan öğretmenlerin bilimsel bilgileri teknolojik uygulamalarla bütünleştirerek yenilikçi öğrenme yöntem ve tekniklerini sınıf ortamına aktarmalarına katkıda bulunmak amaçlanmaktadır. Bu çerçevede özel yetenekli öğrencilere eğitim veren Bilsem öğretmenlerinin teknolojik uygulamalar kullanarak iklim değişikliği konusunda zenginleştirilmiş ve farklılaştırılmış dijital ders içerikleri oluşturabilmeleri için 5 gün boyunca etkinlikler düzenlenecektir. Proje sonucunda, Bilsem öğretmenlerinin özel yetenekli öğrencilerin eğitiminde Web 2.0 araçlarını kullanma yeterliliklerinin artması hedeflenmektedir. Projenin etkililiğini değerlendirebilmek için “İklim Değişikliği Konusunda Dijital İçerik Geliştirme” ölçeği ön test ve son test olarak uygulanacaktır.



İlgili Personel:

Bilge Tutak
Burak Karacık
Sevil Deniz Yakan Dündar
Oktay Eren Türeyen